Hemma från gröna underbara Öland

Torsdag: När vi kom fram i torsdags åt vi super smarriga våfflor! Vet faktiskt inte huur många jag åt, men det var en hel del vågar jag påstå! Sen gick jag och bror min ut på promenad i det varma vädret (och i en vacker solnedgång) vi gick först en liten kort runda och fortsatte sedan in mot stan! Det var rätt mycket människor ute då faktiskt! inte så många i min egna ålder dock :(
När vi kom hem igen satt alla och kollade på det där "japan" programmet, och vi kom när det typ var slut. - typiskt.

Fredag: Vi åt frukost och gjorde matsäck vid klockan nio - tio och var på väg vid elva mot Ottenby!
Det var härligt och varmt! OCH HELT VINDSTILLA! det blåser annars jämnt i Ottenby som är vid Ölandsnorra udde!
Där fick jag också en hel del bilder! OCH några fina skelett till min lilla samling ;)
När vi åkte hem senare satte vi oss alla ute för att njuta av solen som var varm! Senare den kvällen spenderade vi tiden med Trvial Persit (?) som jag vann :D (dock körde jag på barnfrågorna.. menmen)
och sen ett parti poker!

Lördag: Bror och jag letar påskägg hela morgonen! Jag hittade båda som vanligt! och det är ingen enkel match, farfar är bra på att gömma de där fördömda äggen! Jag åt GODIS idag! heeelt sjukt men det är också den ända gången på året jag äter godis!
Sen gick vi in till stan och gick runt och leta solglasögon till bror. Hittade inga snygga! Sen gick vi i alla mataffärer för att hitta godisägg till Tårtan som vi skulle baka jag och farmor! Sen använde vi dem inte ens eftersom de kunde innehålla nötter och Annakarins och Dannys barn Viktor är allergisk!
Sen fick vi gå en massa mer för att hitta en foto-tidning som jag ville ha! SUCK
Senare på kvällen kommer då Annakarin och Danny med deras två barn Evelina och Viktor! OCh äter påskmiddag!
Trevlig trevligt. Dock så hade lille Viktor vattkoppor och feber men han var såååå himla pigg och sprang runt och skrek och lekte och ja det var sjukt vilken energi den ungen hade!

Söndag: Vi går lite i slottsskogen, tar lite bilder och fikar på kaffetorpet.
Dagen var dock en aning dimmig så när vi kommer hem vid tre satte jag mig med bror
och såg Hot Fuzz. En riktigt rolig film!
Sen hjälper pappa mig med hemsidan som borde bli klar snart!
Kvällen spenderades med poker och filmen VARG. som också var riktigt bra!

Måndag: Vi åkte hem :(
Mamma var kalasbrun och katterna söta. Det blev köttfärspaj till middag.

Kommentarer

Släng in en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv några trevliga rader:

Trackback
RSS 2.0