Aftonbladet

HEJ HOPP!
Idag har jag kommit hem i snöyrvädret som drog in under natten! 
Vi var på studiebesök på Aftonbladet (i GLOBEN = nära hem!) det var riktigt trevligt,
Först fick vi se ett bildspel med lite smått och blandat. Annonser och skrifter och sådant.
Sen fick vi "leka" det var några som skulle göra en tidnings artikel och några som skulle göra Webb TV.
Och jag och Sanna var med på den sist nämnda! sjukt kul!
Först fick vi en Story,  om en snubbe som hette Johan, som var en idrottstjärna och hade bråkat med sin familj och samma kväll blev pappan mördad i huset.. (av sonen Johan, som vi luskade ut)
Det var kul ialla fall, det var som ett dataspel eller något, svårt att förklara!
Sen fick vi varsin uppgift, jag blev BILDPRODUCENT! (har inte en blekaste hur det stavas) stor roll men rolig o krånglig!
Det var jag som skulle fixa med kamerorna, och sätta in alla inlägg och ja sådant!

Men nu är jag hemma i alla fall, eftersom dagen var slut klockan tolv ! så jag hoppade på tåget mot hagsätra i Globen och åkte tre stationr och gick hem!
Juste vi fick ta hur många tidingar vi ville också, så jag plocka med mig : Sofis mode, härligt hemma, Kryss och Quiz och Söndag!

Kommentarer

Släng in en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv några trevliga rader:

Trackback
RSS 2.0