Globen, glöggte och läkarbesök

Idag åkte jag till läkaren, så sanna fick vara själv på de två lektionerna vi hade, blev dock lite överaskad när hon kom in rusande i rummet medens jag såg på Svampbob fyrkant, och vänta på att mamma och pappa skulle komma..
Men hon hade visst varit snabb och gjort klart miljökörkortet! Duktigt!
Men mamma och pappa kom typ på diräckten efter att hon kommit, så vi han inte prata klart...
  Vi kom lite tidigare än vi trodde, tog visst inte så jätte lång tid att komma till nacka närsjukus som vi hade beräknat, men det gjorde inget, mamma fick sin smörgås som bara kosta 35 spänn, och var bauta stor!
Men klockan 10.40 går vi till läkaren som tar emot oss på en gång, (jag fick inte läsa tidningen med underbara recept som jag ville läsa..suck) Hon var lite grinig över att vi inte hade lämnat in blodprover - vi hade ingen aning om att vi skulle gjort det, eftersom ingen hade berättat det!!!- men det gick att lösa i alla fall. Hon gick nogrant igenom sjukdomen gång på gång, höll typ på att börja grina när hon nämnde gravid eftersom jag trodde först att man hade svårare för att bli det med sjukdomen, men det var det inte, bara att man var tvungen att gå på en massa undersökningar med jämna mellan rum, suck, jag som sååå vill ha barn! Men det går ju och det är jag glad över!!!!!!!
  Ska börja med medecinen på mån föresten, skit kul, ska äta den hela livet ut!! Fy fan.
Sen skulle jag ta de där blodproverna iaf, det blev nått problem och tanten var typ 70 och virrig som en höna, så det var skitjobbigt, och sen skulle hon fylla 7 sådanna där små provrör, vilket var väldigt jobbigt eftersom man förlorar så jävla myk blod! Och det var ju inte bara för den här sjukdomen vi skulle kolla som det var tänkt från början utan nu var det brist på ämnen som järn, zink och sådant också, eftersom jag såg så BLEK ut!

Sen åkte jag och mamma till Globen, gick runt och kollade i klädaffärer m,m..
Vi hade jätte mysigt, förutom med att jag nästan började gråta hela tiden, pga trötthet och sådant skit, - jag gillar inte att vara hos läkare och ta prover... - men i alla fall så fikade vi, jag drack en god smoothie med hallon och kiwi smak, och mamma åt lasange, sen när vi skulle åka hem gick vi in i den lilla söta affären vid stadium, som visst skulle stänga igen, och där inne hittade jag en Über söt nalle! Som fick följa med mig hem ;D

Och just nu sitter jag och dricker glögg te och hälsar på mina söta katter som kommer in med jämna mellan rum för att hälsa, innan låg piraten med mamma på min säng och sov, men hon blev så jävla grinig när bosse kom in så hon hoppa ner och körde ut honom från rummet.. Hon e nog lite avundsjuk av sig..
 Jag är inte säker på hur det blir i morgon eller idag, ska ju kanske stanna hemma..
JAg får se hur det blir med den saken!.

Ja juste, häromdan var ja och Sanna i haninge centrum och shoppa julklappar!
Hittade pressenter till både pappa, farmor och farfar samt Olivia!
Även en liten present från mormor till mig, eftersom hon gav mig en femhundring i julklapp, jag köpte nämligen en pilates skiva steg 2, pilatesboll - som jag länge tänkt köpa (ända sen i sommras faktiskt)
Men nu ska jag gå och läsa Olivias blogg, och se vad som har hänt hos henne!
Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Sanna =)

Hur många gosdjur har du nu egentligen? :P Btw, vill du veta en hemsk sak? jag glömde min tiger i skolan! ;O

2008-12-18 @ 21:08:27
Postat av: Sanna

Hur många gosdjur har du nu egentligen? :P

btw, vill du veta ngt hemskt? jag glömde Tiger på skolan :O

2008-12-18 @ 21:15:12
Postat av: Yrsa

Haha, jodu, det vill man inte veta ;)



STACKARS lilla tiger !!!



2008-12-19 @ 12:40:11
URL: http://raggsockans.blogg.se/

Släng in en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv några trevliga rader:

Trackback
RSS 2.0